جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 21 تیر 1402/ شماره 791
عناوین مهم امروز: بی سابقه ترین رکورد عرضه و معاملات، آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم، لمس موقت کانال 48 هزار، قیمت های بازار عمدتا کاهشی، صعود برنت به 79 دلار، روز سیاه دیگری برای بورس؛ ریزش 56 هزار واحدی

بی سابقه ترین رکورد عرضه و معاملات
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته سوم تیر ماه در حالی پایان یافت که، عرضه ها 6 هزار و 419 تن و معاملات 4 هزار و 138 تن بیشتر از هفته قبل شد و هر دو شاخص به بالاترین رکورد تاریخی خود رسیدند.

آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- جمع معاملات این هفته 119 هزار و 216 تن بود که 4 ‌هزار و 138 تن، بیشتر از هفته قبل است.
- بیشترین عرضه، تقاضا و معاملات طی چند سال اخیر تا امروز ثبت شد.
- عرضه ها و معاملات، بالاترین حجم ثبت شده تاریخ بورس کالای محصولات پلیمری هستند.

- رقابت خریداران در گروه پ پ ها و پی وی سی، به رغم افزایش عرضه ها، نسبت به هفته گذشته همچنان روندی صعودی داشت. رقابت پلی اتیلن ها نیز با وجود افزایش عرضه، در برخی گروه ها افزایشی و برخی کاهشی شد.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 22 تیر ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

لمس موقت کانال 48 هزار
دلار آزاد که روز گذشته در مجموع 550 تومان افت داشت و بازار را با 49 هزار و 200 تومان به پایان رسانده بود، معاملات امروز را هم کاهشی و با 49 هزار و 150 تومان آغاز کرد و در ادامه با روند کاهشی آرام به 48.950 تومان هم عقب نشینی کرد اما مجددا افزایشی شد. در نهایت تا ساعت 15، هر دلار، بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 200 پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به ‌سه‌شنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 257 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار عمدتا کاهشی
با نزولی شدن قیمت دلار و رسیدن موعد تسویه های بورس، قیمت های بازار، عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم کاهشی بودند و بین 300 تا 1600 تومان اُفت را رقم زدند. کالاهای گروه پ پ نساجی امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پ پ شیمیایی هم عمدتا بدون تغییر ماند؛ برخی کالاها هزار تومان کاهش و برای برخی، هزار تومان افزایش ثبت شد. گروه پی وی سی هم امروز 300 تا 500 تومان کاهش داشت و پت های بطری نیز بدون تغییر ماندند.

صعود برنت به 79 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 78 دلار آغاز کرده بود در ادامه افزایشی شد و به 79 دلار صعود کرد و و بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت های این هفته برنت، بالاترین نرخ در 6 ماه گذشته است. برنت تا ساعت 15 به 79 دلار و 38 سنت رسید.

روز سیاه دیگری برای بورس؛ ریزش 56 هزار واحدی
بعد از ریزش 30 هزار واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم نزولی بود و شاخص کل در پایان معاملات با ریزش 56 هزار و 948 واحدی، به 2 میلیون و 71 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس تهران، طی این هفته، جمعا 131 هزار 234 واحد کاهش داشت.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟